zaterdag 6 juni 2015

Veranderingen

Iets waar ik moeite mee heb door mijn autisme zijn veranderingen. Gelukkig niet alle veranderingen, maar soms wel veranderingen waarvan een ander zou denken: “????” Zo heb ik een voorbeeld van afgelopen donderdag 4 juni. Ik maak mijn wc schoon. Omdat ik ook de vloer dweil, zet ik de spulletjes die op de grond staan even weg. Vloer was weer droog en ik zet de spullen terug.Wat later moet ik naar de wc en zie dat ik twee dingen net andersom heb gezet (in dit geval de wc rol houder en de wc borstel + houder. Dus wat doe ik, weer zetten zoals het altijd staat.Soms baal ik er wel van, ben gewoon té netjes en met een verandering, hoe klein ook, voel ik me vervelend worden, of onrustig worden.Kon ik dat maar los laten, maar helaas gaat dat niet zo makkelijk.Ik wil ook altijd graag iets ruim van te voren weten, liefst geen dag van te voren want dan kan ik de verandering niet in mijn hoofd verwerken. Dus stel dat iemand mij zou vragen vandaag: “Ga je morgen mee naar de Efteling?” Dan zeg ik nee. Zelfs als ik weinig tot niks te doen heb die dag. Dan nog is het een nee.Maar vraagt men mij een week ofzo van te voren of ik mee wil, dan kan ik het verwerken in mijn hoofd en zo plannen dat ik wel kan gaan.Maar ja, wie zou mij überhaupt mee willen vragen, heb amper contacten met andere mensen, wat ik best jammer vind. Maar over contacten ga ik het wel een andere keer hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten