donderdag 18 juni 2015

Mijn droom komt uit

De zin "follow your dreams"is nu helemaal voor mij van toepassing. Het is sowieso al mijn favoriete spreuk.
Je dromen volgen. Nu is mijn droom om een gedichtenbundel uit te brengen gewoon uitgekomen! 

Het begon allemaal in 2009. Toen begon ik eens een gedicht te schrijven.
En publiceerde dit gedicht op hyves wat toen nog bestond.
Ik kreeg enkele positieve reacties hierop. Het zelfde gedicht heeft ook in een tijdschrift van het NVA (Nederlandse Vereniging voor Autisme) gestaan.
Ik ben meer gaan schrijven.
Zo schreef ik in 2009 slechts 3 gedichten, dit ook omdat ik er in oktober van dat jaar mee begon.
In 2010 tot mijn verbazing maar 1 gedicht (heb net even in mijn schriftje terug gekeken).
In 2011 en 2012 schreef ik ook nog niet zo veel. Maar vanaf 2013 ben ik steeds meer gaan schrijven.
Ik ben er ook beter in geworden en heb nu vlugger inspiratie voor een gedicht.
Het kan me soms zelfs frustreren als ik al even geen gedicht heb gemaakt. En als ik dan te veel focus op het moeten maken van een gedicht lukt het juist niet. Het moet spontaan in me op komen, werkt bij mij het beste.

Maar goed, zo heb ik eindelijk met mijn veel betere begeleiding dan wat ik voorheen had samen gekeken hoe we de gedichten konden opsturen naar Boekscout.
2 Juni stuurde ik de gedichten op en ook nog een voorwoord erbij en ik kreeg vrij snel een telefoontje van Boekscout.

En zo zat ik gisterenmiddag bij de auteursbijeenkomst samen met mijn moeder te Soest.
Ik vond het wel spannend, maar wel leuk spannend. Ik had zoiets van als het niet door gaat, jammer dan. Al hoopte ik natuurlijk van wel.
Maar er zijn zoveel schrijvers en dichters dat je toch gaat twijfelen
Toen we nog even moesten wachten omdat we te vroeg waren, heb ik een paar boeken bekeken die in een rek stonden. Toen ik 1 boekje opsloeg viel mij op dat de stijl van dichten wat op die van mij leek, en dat gaf me goede hoop.
Uiteindelijk kregen we veel info van de directeur van Boekscout. Hij legde alles goed uit.
En op het laatste kwamen de beoordelingen.
En jaaaaa.....ik heb een voorlopig contract, dat wil zeggen dat er nog correcties aangebracht moeten worden. Dit laat ik door boekscout zelf doen.
Je kan ook aan een naaste vragen of die het wil doen, maar dat echt iemand zijn die veel verstand heeft van de Nederlandse taal. En ik weet zo gauw niemand, dus boekscout is het beste alternatief.
En ik weet heel zeker dat alles correct zal zijn.
Hierna gaat alles in werking, een cover, een titel (die ik al heb), mijn boek promoten. Ik moet dan ook 40 e-mails sturen naar boekscout van mensen die serieus geïnteresseerd zijn om een boek te bestellen.
Dus bij deze, wie een boek wil bestellen....dan graag je e-mail adres geven. 

Als afsluiting nog een gedicht:

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten