dinsdag 7 juli 2015

Update rondom mijn gedichtenbundel

Nooit had ik verwacht dat er meer bij een boek uitbrengen zou komen kijken dan nu.
En het is nog niet eens in eigen beheer. (Gelukkig maar)
Maar het is wel heel leuk om te doen. 
En ik ga voor het eindresultaat....een eigen boek! Ik ben rondom dit soort dingen niet gauw een emotioneel mens, maar toch voel ik nu dat ik dan wel even een traan moet laten. 
Het is gewoon een droom die uit gaat komen. Hoeveel jaar heb ik niet gedacht dat ik ooit een gedichtenbundel zou willen uitbrengen en dan nu is het bijna zover.

Ik heb ondertussen van uitgeverij Boekscout een datum gekregen over wanneer het boek zoals bij hun gepland staat uitgegeven gaat worden.
Op 14 augustus. Voor de lezers, focus nog niet helemaal definitief op deze datum, doe ik zelf ook niet.
Kan altijd iets tussenkomen zodat de verschijningsdatum iets opgeschoven gaat worden.

Ik heb aan Boekscout mijn foto gestuurd, komt op de achterzijde van het boek.
Ook een foto voor de cover, hoop dat ze die goed keuren. Ben er zelf wel meer dan tevreden over dus ik hoop echt dat die foto als coverfoto gebruikt mag worden.
Ik heb ook een samenvatting van het boek en een korte biografie opgestuurd. Kan zijn dat er nog wat correcties aangepast moeten worden, maar daar krijg ik nog bericht over.

Ook ben ik al aan het oriënteren waar ik mijn boek kan promoten, al had ik met deze stap nog even kunnen wachten. 
Ik heb toch nog maar één iets waar ik mijn boek kan gaan promoten. Dit is het Stadsnieuws, de plaatselijke huis aan huis krant vanuit Tilburg.

Het moeilijkste was toch wel om 40 e-mails bij elkaar te krijgen.
Het is me wel gelukt! Heb er zelfs 41, en wie weet nog meer? Mag altijd.
Ik zat wel vrij vlot aan de 26 mails maar daarna ging het naar mijn zin even te langzaam, dan raak ik gefrustreerd als het niet wil opschieten.
Dat is dan weer mijn "probleem". De reden is ook dat ik alles zo perfect mogelijk wil hebben. En in dit geval niet meer dan normaal lijkt me.

Misschien dat het voor sommigen nog niet helemaal duidelijk is waarom de mail gegeven moest worden.
Ik zal hieronder een stukje kopiëren van de e-mail van Boekscout:

Beste .naam.,

Boekscout, gaat mijn boek '.titel..' uitgeven. De uitgever wil aan een selecte groep mensen, die mogelijk geïnteresseerd is, een promotiemailing sturen op het moment dat het boek beschikbaar is.

De uitgever heeft mij verzekerd dat je e-mailadres alleen gebruikt zal worden voor het verzenden van de promotiemailing van míjn boek. Je zult dus éénmalig een bericht van hem ontvangen. Dat is in mijn contract met Boekscout ook als volgt vastgelegd:
"De uitgever zal de door de auteur verstrekte e-mailadressen uitsluitend en eenmalig gebruiken voor toezending van de promotiemailing voor het boek van de auteur. De adressen zullen niet voor andere doeleinden worden gebruikt, en ze zullen ook niet aan derden worden verstrekt."

Als je deze promotiemailing van Boekscout wilt ontvangen, laat me dat dan even weten dan kan ik je e-mailadres aan de uitgever doorgeven. Kopieer in dat geval onderstaande zin in je mail naar mij:

Ik geef toestemming voor gebruik van mijn mailadres voor het toezenden van een eenmalige promotiemailing.


Vriendelijke groeten,
Uw naam
----------------

Dit moet ik dus sturen naar degene die hun mail hebben gegeven en dan krijg je van Boekscout een promotiemailing.

Hierbij dan de update. Zo gauw ik meer belangrijk nieuws heb omtrent mijn boek (klinkt ook zo leuk "MIJN BOEK") dan zal ik uiteraard weer een blog hieraan wijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten