zaterdag 30 december 2023

Mijn voornemen (hand op de knip in 2024)

 Ik heb een goed voornemen voor 2024.

Ik ga proberen om minder geld uit te geven. Op zich is dat bij mij sowieso niet zo moeilijk omdat ik altijd goed oplet en ook een budgetoverzicht bijhoud. 

En in het verleden heb ik het moeilijk gehad met mijn financiën door een ex. Dat wil ik nooit meer meemaken.  

Door allerlei omstandigheden wordt het wel lastiger gemaakt om minder geld uit te geven. 

Minder zorgtoeslag, veel minder huurtoeslag. Hogere premie voor de zorg. Een mini pluspuntje is dat de huur wel ietsje omlaag is. Maar andere vaste lasten gaan weer omhoog.

En de boodschappen zijn ook nog steeds erg duur. 

Ik weet ook nog niet of mijn uitkering omhoog gaat en het klein beetje inkomsten van mijn werk.

Dus probeer ik wat minder geld uit te geven.

Alleen voor dingen die ik in 2024 echt wil. Zoals een nieuwe televisie, ben bang dat die het eerdaags gaat begeven. 

En misschien een magnetron. Ook een nieuwe bril waarschijnlijk. En wat sparen om dit jaar een midweek naar Texel te gaan.

Ik wil wel wat minder met anderen op een terrasje gaan zitten onnodig, je kan ook gezellig drinken en een koekje meenemen en naar het Spoorpark gaan. Daar komen ook veel mensen. Of een ander leuk park.

Toch zal ik mezelf heus wel eens iets leuks gunnen, maar minder vaak. Thuis kan het net zo gezellig zijn met een goed leesboek of een leuke film. 

Maar goed, ik wens iedereen een heel gelukkig en gezond 2024! 

Dat je dromen maar mogen uitkomen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten