donderdag 9 maart 2023

Over boeken en een gedicht erbij

 Ik heb weer een gedicht gemaakt na lange tijd. De laatste tijd vind ik het moeilijker om gedichten te maken, dus ik ben blij dat het weer gelukt is pas geleden. 

Het gaat over "In het boek".

Ik lees graag, heel graag, boeken zijn mijn leven ook al heb ik helaas niet altijd tijd om te lezen. 

Maar ik ben altijd in een boek bezig. Zo ligt het boek "Het meisje achter het prikkeldraad" nu op mijn bureau om te lezen.

Boeken zijn zo erg mijn leven dat ik het liefste in een bibliotheek of een boekenwinkel wil werken.

Boeken geven mij rust, ik duik er in weg en hoor ook echt in de wereld van het verhaal in het boek.

Het liefst ga ik dan niet meer terug naar het leven buiten het boek. 

Zelf heb ik ook jaren geleden een gedichtenbundel geschreven (gedichten á la auti). Ik ben er nog trots op. 

Mijn wens is om een roman te schrijven, maar daar heb ik helaas moeite mee. Dus lees ik gewoon boeken van anderen.

Een paar favoriete schrijvers zijn: Judith Visser, Simone van der Vlugt, Esther Verhoef, Greet Beukenkamp en Mariëtte Middelbeek en nog wel meer schrijvers.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten